Skip directly to content
Enyhe-középsúlyos ízületi gyulladás és fájdalom

Fájdalomcsillapítás mozgás segítségével

Az ízületi fájdalmai miatt, különösen éjszaka, néha úgy tűnhet, mintha az egész életmódját meg kellene változtatnia. Azonban lehet, hogy nem szükséges. Ha rendszeresen mozog és fitten tartja magát, az ízületi betegségek néhány formáját kordában tarthatja, különösen a leggyakoribb formáját, az osteoartritist, amely az ízületek kopásából fakad.

Van néhány tanácsunk az Ön számára a kezdő lépések megtételéhez:

Minimalizálja a fizikai stresszt.

Válasszon alacsony megterhelésű mozgásformákat, úgy mint az úszás vagy sétálás, különösen ha most kezd először rendszeresen mozogni. Ajánlott nem csak egy mozgásformát választania, mert lehet, hogy hamar megunja és abbahagyja. Éppen ezért váltogassa a különböző mozgásformákat.

Mindig melegítsen be, a végén pedig lazítson.

Mielőtt elkezdi az edzést, mindig melegítsen be néhány könnyed aerobic gyakorlattal. Ezek segíthetnek ellazítani izmait, valamint fokozzák pulzusát és légzését, hogy készen álljon a nagyobb intenzitású mozgásra. Hasonlóképpen, az edzés utáni levezető gyakorlatok csökkentik az alapos edzés utáni izomlázat.

Végezzen aerobic gyakorlatokat.

Egy hosszabb, laza tempójú aerobic edzés nem csak biztonságosabb, de hatásosabb is, mint a rövid erőfeszítések. Eddzen egy barátja társaságában; ez mindkettőjüknek segíteni fog a mozgás iránti elköteleződésben. Ha pedig edzés közben nem tud kényelmesen társalogni, ez intő jele lehet annak, hogy túl gyorsan lélegzik, és lassabbra kell vennie a tempót.

Ne adja fel.

Tűzzön ki maga elé reális célokat, különösen ha eddig nem mozgott rendszeresen. Ne feledje, nincs egyedül. A magyar lakosság 27%-a szenved valamilyen mozgásszervi betegségben, 17% porckopásban1.

Ne feledje, mindig konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt rendszeresen mozogni kezd.

 

Hivatkozás:

share