Skip directly to content
Enyhe-középsúlyos ízületi gyulladás és fájdalom

Fitneszterv kialakítása

Az ízületi betegségek kordában tartásához fontos lépés egy rendszeres fitneszprogram elkezdése. A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a rendszeres, mérsékelt testmozgás javítja az ízületek rugalmasságát, és segít csökkenteni az ízületi betegségben szenvedők fájdalmát és az ízületek merevségét.

  • Válasszon olyan alacsony terheléssel járó mozgásformát, melyet élvezettel végez, úgy mint a tempós séta, a kerékpározás vagy az úszás, hogy ne terhelje meg túlzottan ízületeit. Kerülje a futást és a nagy intenzitású aerobic órákat, amelyek ugrálással járnak.

  • Váltogassa a különféle mozgásformákat. Nagyobb a valószínűsége, hogy egy változatos, szórakoztató mozgássor mellett tovább ki fog tartani.

  • Végezzen 20 percig aerobic gyakorlatokat legalább háromszor egy héten. Fokozatosan növelje az edzés időtartamát.

  • Mozogjon barátja társaságában. Így egyrészről esélye lesz társasági életet élni, másrészről pedig lesz Ön mellett valaki, aki támogatást és motivációt nyújt.

  • Próbálja ki a gyaloglást! Egyszerű, lehet beltérben és kültéren is végezni és nem igényel különleges felszerelést.

  • Az edzést mindig lassuló ütemű levezetéssel és nyújtással zárja.

 

 

Ellenőrző lista a biztonságos edzéshez:

 

  • Mindig kérje ki kezelőorvosa vagy egy egészségügyi szakember véleményét, mielőtt elkezdene egy testmozgást.

  • Sose tartsa vissza lélegzetét testmozgás közben. Lélegezzen mélyen és szabályosan.

  • Hagyja abba a gyakorlatsort, amint éles fájdalmat érez, vagy szédül, hányingere van, illetve nem kap megfelelően levegőt.

  • Kezdjen lassan, és fokozatosan növelje az edzés hosszát és nehézségét. Ez akár néhány hónapig is eltarthat, azonban idővel érezni fogja a fejlődést mind erő, mind hajlékonyság tekintetében.

  • Kerülje a gyors és hirtelen mozdulatokat. A fokozatos és gyenge mozdulatsorok kevésbé megerőltetőek az ízületek számára és jobb eredményt hoznak.

  • Sűrűn tartson szünetet a gyakorlatok között. Hagyja abba a gyakorlatsort, ha a teste már nem bír többet (de ne felejtsen el előbb lenyújtani).

  • Igyon elegendő hideg vizet, amikor mozog, különösen meleg napokon.

  • A mérsékelt testmozgásnak nem szabadna fájdalmat okoznia. Ha mégis érzékel fájdalmat, ami több mint 2 órával az edzés után is kitart, forduljon egészségügyi szakemberhez.

  • Kisebb izomfájdalmak tüneteinek csillapítására egy vény nélkül kapható fájdalomcsillapító, mint az Advil, segítséget nyújthat. Azonban alkalmazás előtt olvassa el a betegtájékoztatót, és kövesse az abban leírtakat. Ha a vény nélkül kapható gyógyszer nem enyhíti a fájdalmat, vagy valamilyen oknál fogva vényköteles gyógyszert szed, konzultáljon egészségügyi szakemberrel.

share