Skip directly to content
Hátfájás

5 módszer a táska okozta fájdalom ellen

Így viselje a táskáját megfelelően

 

Az övtáskák újra trendi kiegészítőnek számítanak, habár nem a legpraktikusabbak, mikor esetleg nehezebb, vagy akár több dolgot akarunk magunkkal cipelni, mert ezek legfeljebb a telefonunkat és a kulcsunkat bírják el. Mindennapi használatra legtöbben inkább olyan táskát szeretnénk, mint Mary Poppins szőnyegtáskája, amibe minden belefér, amire valaha is szükségünk lehet.

A probléma egy mindent elbíró táskával csupán annyi, hogy a sok holmi összegyűlik benne, ezzel kibillentve testünket ergonomikus harmóniájából, ami fájdalomhoz vezethet és lehetséges, hogy hamarosan Advilra is szüksége lesz.

„Különösen manapság, mikor az emberek az életüket a táskájukban hordják, ha a súly nincs egyenlően elosztva, deformáció alakulhat ki és emellett akár hosszú távú károsodást is okozhat”- mondja Dr. Steven Shoshany csontkovács New Yorkból. - „Ha nehéz táskát cipelünk, benne a laptopunkkal, az edzőcipőnkkel és az ebédünkkel, az akár 9 kiló is lehet, ami hatással van a súlyeloszlásra, nyomást okozva a nyakban és a vállban.”

A nehéz táska cipelése nyakfájáshoz, vállfájáshoz, előrehelyezett fejtartáshoz, carpalis alagút szindrómához vagy idegirritációhoz is vezethet Shoshany szerint. Habár nem lehetséges egy nagyobb táskát vagy egy edzőtáskát csupán egy mini crossbody táskára cserélni, bizonyos dolgokat megtehetünk, hogy valamennyire enyhítsünk a testünkre nehezedő nyomáson.

„Amit nap mint nap teszünk, hatással van testtartásunkra és közérzetünkre” - mondja Shoshany. - „Stratégiailag megtervezve kellene hordanunk a cuccainkat, hogy ne okozzunk több kárt, mint hasznot magunknak.”

A kár csökkentésének szellemében, ezek a dolgok segíthetnek:

 

1.Mérje le a táskáját

Mérje le a táskákat, amiket gyakran használ, benne azokkal a dolgokkal, amik általában önnél vannak, ezután pedig mérje le önmagát is. Ha a táskája többet nyom, mint a testtömegének a 10%-a, akkor bármilyen nehéz is, itt az idő kitenni pár dolgot a táskából. Ha egyszerre nagyon sok súlyt hordunk, az túlfeszülést okoz a hátunkban, mondja Shoshany. Ha több mint a 10%-át akarjuk cipelni a testsúlyunknak, akkor használjunk inkább egy gurulós táskát.

 

2.Hordja a testén keresztül vetve a táskáját

Ha a táskáján hosszú a vállpánt, próbálja meg inkább a testén keresztül vetve viselni, ahelyett, hogy csak az egyik oldalon hordaná.

 

3.Váltson oldalt

Az emberek hajlamosak ugyanazon az oldalon hordani a táskájukat, de ha folyamatosan csak az egyik oldalunkat terheli a táska, akkor a vállak nem lesznek egyensúlyban, - mondja Shoshany. - Ha a nyomás ugyanazon az izmon van hosszú időn keresztül, az izom becsomósodhat, ami hatással lehet a testtartásunkra. Shoshany azt javasolja, hogy váltogassuk az oldalt, ideálisan néhány percenként, még akkor is, ha keresztben hordjuk a táskát.

 

4.Váltson hátitáskára, de hordja megfelelően

A táskák rangsorában a hátizsákok az elsők, mert egyenlően osztják el a testen a súlyt. Persze, ha csak az egyik vállon hordjuk a hátitáskát, nem lesz egyenlő a súlyelosztás, emiatt mindkét vállunkra tegyük fel a pántot. Shoshany azt is javasolja, hogy a hátizsák ne lógjon több mint 10 cm-rel lejjebb, mint a derékvonal, és hogy olyan hátizsákot válasszunk, aminek szélesebb, párnázott pántja van, a szűkpántúak helyett.

 

5.Nyújtson

A nap végén (vagy bármikor, mikor nincs önnél táska), csináljon pár gyors nyújtást, hogy a teste kicsit megkönnyebbüljön. Shoshany azt javasolja, hogy nyújtsa ki a fejét és a nyakát attól a vállától elfelé, ahol általában a táskáját hordja. Emellett megpróbálhatja finoman hátrafelé dönteni a fejét, ami nem csak a táskacipelés hatásait fogja ellensúlyozni, de azt a feszültséget is megszünteti, ami abból adódóan keletkezik, hogy a fejünket rendszeresen lefelé hajtjuk, amikor a telefonunkat nézzük.  

share